Rugpijn? de meest complete lijst met tips!

Heel veel mensen hebben er wel eens last van en sommigen zelfs langdurig: rugpijn. Rugpijn kan ervaren worden op verschillende plekken in je rug en met verschillende intensiteiten, maar verhindert een persoon bijna altijd in het uitvoeren van zijn dagelijkse handelingen. Waar de pijn in je rug vandaan komt is voor veel mensen een raadsel.

Betreft u chronische rugpijn dan vindt u wellicht wat verlichting in uw pijn via onderstaande tips. Het verdient altijd aanbeveling om professionals te raadplegen wanneer u ergens onzeker over bent. U kent uw eigen lichaam het beste, dus doe vooral wat u goed lijkt.

Hoe voorkom ik rugpijn of hoe ga ik om met rugpijn?

We hebben de meest volledige lijst samengesteld van oplossingen voor rugpijn. De informatie is afkomstig van de vele websites en forums die het internet telt. Hebt u toevoegingen? laat het ons weten door uw reactie toe te geven.

Aanpassing van zithouding of manier van bewegen

Vaak zijn kleine aanpassingen voldoende bij het verminderen of voorkomen van rugpijn klachten.

  1. (Langdurig) zitten
    1. Zorg voor een goede ondersteuning van de onderrug. Stel je rugleuning zo in dat de bolling van de rugsteun in de holling van uw rug valt.
    2. Ga goed achterin uw stoel zitten, zo zorgt u ervoor dat u daadwerkelijk gebruikt maakt van de rugleuning.
    3. Trek regelmatig uw onderrug hol tijdens het zitten. Veel klachten ontstaan omdat de onderrug lang in een gebogen positie belast wordt. Zorg dus voor afwissling.
    4. Krijg je een telefoontje, sta dan op en loop even rond tijdens het bellen. Drink een extra bakje koffie uit een schoon kopje (even afwassen dus) of nog beter, gebruik kleine glazen voor water die u regelmatig bij moet vullen (uiteraard net buiten bereik van uw stoel). Variatie in houding en beweging stimuleert de doorbloeding en geeft uw spieren kans te herstellen.
    5. Zowel uw rugspieren als buikspieren moeten goed getraind worden. Gebruik een bal-stoel om dit optimaal te trainen.
    6. Voorkom gelijktijdig draaien en buigen van de rug. Zit u en wilt u iets oprapen naast of achter u? sta eerst op, draai om en buig door uw knieën. Een gebogen en gedraaide rug is kwetsbaar voor blessure’s.
  2. Wel eens een heerlijke massage gehad?
    1. Massage is prima manier om rugpijn te voorkomen. zoek eens naar: Zweedse (manuele) massage, Hot stone massage, Bamboemassage, Sportmassage, Deep tissue massage, Magneet massage, Ontspanningsmassage, Vitaliteitsmassage, Reiki behandeling, Dorn therapie, Stoelmassage, Kruidenstempel massage, Klankschalen massage, Holistisch pulsing, Senioren – geriatrische massage, Zwangerschaps(prenatale) massage, Anticellulitis programma om je op weg te helpen.

 

Recent Posts

Leave a Comment

0